Vacature Inkoopadviseur

Inkoopadviseur in Berkel en Rodenrijs

Inkoopadviseur

  • Vakgebied:

    Juridische Zaken & Inkoop

  • Salaris:

    € 3396 - € 5009

  • IKB:

    19,8%

  • Uren per week:

    24 - 36

Ben je geïnteresseerd?

Welke uitdaging bieden wij

Als inkoopadviseur weet jij als geen ander wat er allemaal komt kijken bij aanbestedingen! Samen met je directe collega's zorg je voor een professionele ontwikkeling en invulling van de inkooporganisatie waarbij resultaat- en servicegerichtheid centraal staan. De gemeente heeft een grote rol bij de aanpak van belangrijke maatschappelijke en sociale vraagstukken en wil als opdrachtgever bij diens inkopen een bijdrage leveren aan het oplossen daarvan. Daarom houden we in alle fases van het inkoopproces rekening met de effecten op mensen (people), onze leefomgeving en planeet (planet) en winst en welvaart (profit).

De (decentrale) inkooporganisatie binnen Lansingerland valt te onderscheiden in drie niveaus: strategisch, tactisch en operationeel. Het centrale inkoopteam valt onder het team Juridische Zaken & Inkoop (JZ&I). Samen met deze collega's vervul je een adviesfunctie op strategisch en tactisch niveau. Het is wel zo dat de senior inkoopadviseur vooral het strategische deel voor zijn/haar rekening neemt. De operationele werkzaamheden zijn belegd bij de teams waar wordt ingekocht. Vanuit jouw stevige adviserende en faciliterende rol werk je samen met de vakinhoudelijke teams van de verschillende domeinen.

Welke verantwoordelijkheden krijg je

Je zal je in het vakgebied blijven door ontwikkelen, zowel in aanbestedingsprocedures als in de inkoop- en adviseursrol. Om de kwaliteit van het inkoop- en aanbestedingsadvies, de beschikbaarheid van de adviseurs inkoop en de continuïteit te waarborgen wordt er gewerkt met twee verantwoordelijk inkoopadviseurs per domein. Elke inkoopadviseur ondersteunt twee domeinen. Dit betekent een breder en dynamischer takenpakket. Je werkzaamheden bestaan onder meer uit:

  • Het zelfstandig begeleiden van (Europese) aanbestedingsprocedures voor leveringen, diensten en werken;
  • Het adviseren over inkoop- en rechtmatigheidsvraagstukken aan de vakinhoudelijke collega's, management, directie en college van B&W;
  • Het actief bijdragen aan het verder professionaliseren van de inkoopfunctie op de langere termijn. Je werkt het inkoopbeleid uit in concrete procedures en ontwikkelt de juiste inkoopinstrumenten voor de organisatie;
  • Je adviseert op contractbeheer en -management.

Waar ben je goed in

Jij houdt van de afwisseling die het vak van inkoopadviseur met zich meebrengt. Elke dag werk je ergens anders, dan zit je bij je teamgenoten, dan weer bij de domeinen die je ondersteunt en geconcentreerd aan een stuk doe je vanuit huis. Jij houdt overzicht, werkt gestructureerd en stelt prioriteiten. Met jouw ervaring in het vakgebied wil je de inkoop naar een hoger plan tillen.

Je schept randvoorwaarden om ordelijk en efficiënt te werken. In een complexe situatie tref jij de maatregelen om orde op zaken te stellen. Bij conflicterende belangen kijk je naar het grotere geheel en houdt je vast aan de normen, ook als dit extra spanning met zich meeneemt.

Je stelt je dienstverlenend op en je vraagt door om tot de kern van het probleem te komen. Je bent een energieke professional die positief is ingesteld en weet je enthousiasme en passie voor het vakgebied over te brengen aan anderen. Hierin sta je niet alleen, maar werk je graag samen met je nieuwe collega's aan de ontwikkeling van het team en de organisatie.

Op welke ervaring bouw je verder

We zien het volgende graag in jou terug:

  • Je beschikt over een hbo werk- en denkniveau;
  • Je bent in het bezit van het diploma NEVI 1 Publiek (of een gelijkwaardige opleiding) of bent bereid deze te halen;
  • Je hebt ervaring opgedaan binnen een soortgelijke functie;
  • Het is een pre als je ervaring hebt opgedaan bij een overheidsorganisatie.

Voor jouw harde werk en inzet bieden we je een passende beloning. Wij bieden jou de volgende arbeidsvoorwaarden:

  • Je salaris bedraagt maximaal €5.009 o.b.v. 36 uur per week, afhankelijk van opleiding en werkervaring conform schaal 10;
  • Individueel keuzebudget van 19,8% wat neerkomt op maximaal € 991,78 bruto per maand;
  • Laptop en mobiele telefoon van de zaak;
  • Een flexibel vakantiepakket van standaard vier weken en uitbreiding tot nog eens vijf weken;
  • Een ruim aanbod in cursus- en opleidingsmogelijkheden, gericht op jouw ontplooiing en ontwikkeling;
  • Een duurzaam pensioen via het pensioenfonds ABP, waarvan 70% vergoed door de werkgever;
  • Een arbeidsovereenkomst van 12 maanden met zicht op een contract voor onbepaalde tijd.


Functie:inkoopadviseur
Startdatum:13-11-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4020 – 5725
Uren per week:24 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Lansingerland via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Bergschenhoekkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de bergschenhoekkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Bergschenhoek
  2. Inkoopadviseur Gemeente Lansingerland 13-11-2023

Bekijk ook andere vacatures