Asset Manager Duurzaamheid
Rotterdam 40 uur Engineering
Neem contact op
Asset Manager Duurzaamheid
Neem contact op
Werk waar je trots op kan zijn
Niet alleen is Stedin een onmisbare schakel in de energietransitie, Stedin heeft zelf ook een zeer ambitieuze duurzaamheidsstrategie opgesteld, waar circulair design een zeer grote rol speelt. Om onze duurzaamheidsdoelstellingen te doen slagen, moeten onze assets worden herontworpen. Dat doe jij als asset manager duurzaamheid. En daar krijg jij energie van.
Hoe een werkdag eruitziet voor jou? Zo krijg je meteen een beeld van wat je gaat doen.
Welke materialen hebben de minste milieu-impact? Hoe kunnen we de energieverliezen beperken? En op welke manier kunnen we de levensduur van onze assets verlengen? Vraagstukken waar jij aan werkt. Jij bent de verbindende rol tussen onze materiaalspecialisten, de duurzaamheidsmanagers, onze inkoopafdeling en onze leveranciers.
Vandaag werk je op kantoor op de Blaak. Je hebt een afspraak met een collega uit het team Beleid Asset Systeem & Technische Innovatie (BAS & TI).
Je gaat ontwikkeltrajecten aan om te onderzoeken welke duurzaamheidswinsten te behalen zijn voor onze assets. Dat doe je op basis van je materiaalkennis en je duurzaamheidsinzichten. Jouw focus ligt in eerste instantie op kabels, maar ook andere primaire assets zoals schakelinstallaties en transformatoren kom je tegen. Je hebt een teams meeting met de collega's van BAS & TI over de mogelijkheid om gerecycled plastic te gebruiken voor de buitenmantel van kabels.
In de middag heb je een externe afspraak bij één van onze leveranciers. Je gaat ontwikkel- en testtrajecten aan voor het gebruik van nieuwe materialen in onze assets. Hebben deze materialen eigenschappen die geschikt zijn voor de functie van onze kabels of schakelinstallaties? Met heel veel inzichten verlaat je de afspraak. Eind van de middag heb je namelijk nog één teams meeting met je collega's van BAS & TI. Zo passen jullie samen de nieuw verworven inzichten en de specificaties van onze assets aan. Jij neemt de duurzaamheidsinzichten mee in de gesprekken. Morgen weer een dag om te werken aan duurzaamheid.
Wat er komende week nog meer op de agenda staat?
Met onze inkoopafdeling werk je samen aan complexe aanbestedingsprojecten om deze assets in te kunnen kopen.
Je trekt ook samen op met andere netbeheerders, hetzij in Groene Netten verband, hetzij 1:1. Want alleen samen kunnen we de duurzaamheidsuitdagingen van de toekomst aan!
Je plant een afspraak in met de duurzaamheidsmanager van Asset Management waarop jouw bijdrage vitaal van belang is voor de voortgang van de duurzaamheidsstrategie.
Jouw sterke punten
Je bent op de hoogte van ontwikkelingen in de markt en houdt innovaties scherp in de gaten. Zodat wij de keuzes kunnen maken voor de assets en deze kwalitatief en duurzaam te borgen en te beheren. Je weet je kennis en adviezen op verschillende niveaus over te brengen. Daarnaast krijg je veel energie van schakelen: op 1 dag kan je zowel met leveranciers, met ander netbeheerders als met het management om tafel zitten over uiteenlopende zaken. Daar krijg je energie van. En last but not least: je wordt blij van zelfstandig werken en het opzetten van initiatieven, zowel met collega's als met de stakeholder buiten Stedin. Wat jou verder onze nieuwe collega maakt?
Je hebt een afgeronde technische wo opleiding. Een studie electric/mechanical engineering is een pré.
Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met circulair design.
Je hebt sterke affiniteit met duurzaamheid en dat blijkt ook uit jouw opgedane ervaring(en).
Je bent parttime (32 of 36 uur) of fulltime beschikbaar.
Een goed team
Meteen vanaf dag één maak je deel uit van de subafdeling Beleid Asset Systeem & Technische Innovatie wat onderdeel is van de afdeling Asset Management Instandhouding. Je komt te werken op de Blaak in Rotterdam. Het team bestaat nu uit 20 specialisten op het gebied van elektriciteit, gas, secundaire techniek en security en is nog groeiend. Groei jij mee?
Daarnaast werk je zeer nauw samen met de duurzaamheidsmanager binnen AM (Asset Management), die de duurzaamheidsdoelstellingen van AM bewaakt.
Thijs, duurzaamheidsmanager: 'Ik vind mijn rol erg leuk omdat ik de mogelijkheid krijg om te bouwen aan duurzaamheid. Wat je doet binnen de afdeling Asset Management doet ertoe. Doe jij mee?'
Alle financiële arbeidsvoorwaarden op een rij, weet je meteen waar je aan toe bent:
Goede arbeidsvoorwaarden horen erbij. Zo kan je een bruto (maand)salaris verwachten tussen de € 4100 en €6500. De hoogte is afhankelijk van relevante ervaringsjaren en kennis.
Bovenop je salaris ontvang je een persoonlijk budget van 16% (exclusief 8% vakantiegeld. Want die krijg je ook). Jij kiest wat je met het budget doet. Elke maand extra salaris? Of misschien meer verlofdagen?
In onze nieuwe Rekentool krijg je een alvast voorproefje van hoe jouw persoonlijk budget eruit zou kunnen zien en hoe je het zou kunnen besteden.
Je hebt 24,5 vakantiedagen. Wil je meer dagen vrij? Met je persoonlijk budget. Ook bouw je een pensioen op bij het ABP.
Gezonde energie, die heb je nodig. Daarom krijg je van ons ook een Duurzaam Inzetbaarheid budget van €500 bruto per jaar (bijvoorbeeld voor je sportabonnement).
Volgens ons Stedin@Work concept werk je 50% thuis en 50% op kantoor, wel zo flexibel. Wij zorgen voor jouw thuiswerkfaciliteiten, een thuiswerkvergoeding en reizen naar kantoor doe je met je OV vrij-abonnement waarmee je ook buiten werk onbeperkt kan reizen!
Jouw ontwikkeling staat centraal: events bezoeken met collega's, meedoen aan kennissessies, trainingen en opleidingen volgen. Zo geven we jouw talent écht alle kans en haal jij het beste uit jezelf.
Elke maand je Persoonlijk Budget kiezen
Het Persoonlijk Budget is een percentage van je bruto maandsalaris en ontvang je bovenop je salaris. Afhankelijk van je salarisschaal is dat tot 24% van je brutosalaris, inclusief 8% vakantiegeld. Je bepaalt zelf waaraan je het Persoonlijk Budget wilt besteden. Zo kun je het uit laten keren voor een maandelijks extraatje. Of je koopt extra verlofdagen.
We zijn een duurzaam bedrijf. Reis je met het OV naar je werk, dan krijg je van ons een OV Vrij-abonnement 2e klas. Dit abonnement mag je ook privé gebruiken. Kies je voor een vaste reiskostenvergoeding dan ontvang je 13 cent per kilometer (maximaal 60 kilometer enkele reis) voor de dagen dat je reist voor je werk. Met je Persoonlijk Budget kun je dit aanvullen tot 21 cent netto per kilometer. Krijg je je eigen bedrijfsauto of -bus, dan mag je deze ook gebruiken voor woon-werkverkeer. Voor zakelijk verkeer gebruiken we deelauto's.
Laten zien wat je in huis hebt
Zin in deze baan? En nu en later genoeg te doen hebben? Gewoon met de knop 'solliciteren'. Vergeet niet je CV mee te sturen. Om een goede selectie te kunnen maken, ontvangen we ook graag een motivatiebrief. Zo krijgen we in ieder geval alvast onze eerste indruk van wie jij bent en wat jij doet. Als we dan ook denken dat je bij ons past, ontvang je snel een uitnodiging voor een eerste gesprek. We wensen je veel succes!
Functie: | asset manager duurzaamheid |
Startdatum: | 04-06-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | WO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | onbekend – onbekend |
Uren per week: | 40 – 40 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Bergschenhoekkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de bergschenhoekkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Bergschenhoek via Bergschenhoekkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Bergschenhoekkrant.nl.
© Bergschenhoekkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.