Vacature Administratief Medewerker Invordering

Administratief Medewerker Invordering in Rotterdam

Bedrijfsomschrijving

Het bedrijf adviseert en ondersteunt overheden bij het totale invorderingsproces. Van het opleggen van de aanslag tot en met de (dwang)invordering, ondersteund door dataverrijking in combinatie met een volledig transparante manier van werken. Zij voeren werk uit met als doel het evenwicht tussen financieel en sociaal rendement te bewerkstelligen. Met een proactieve en persoonsgerichte aanpak signaleren zij vroegtijdig schuldenproblematiek en bepalen welke acties het beste passen.

Zij werken al meer dan 25 jaar binnen het publieke domein, waarin ze continu bezig zijn met het bedenken en toepassen van innovatieve en slimme oplossingen. Hierdoor behalen zij structureel betere invorderingsresultaten en voorkomen zij kostenstapeling.

Het project waar jij komt te werken is het project bij de Gemeente Rotterdam. Dit betreft een tijdelijke functie voor ongeveer 6 maanden waarna er zal worden gekeken of er aangesloten kan worden bij één van de andere projecten of dat dit huidige project verlengt wordt. Het is mogelijk om (deels) vanuit huis te werken binnen de kantoor tijden 08:30 uur tot 17:00 uur. De maandag is iedereen gezamenlijk op kantoor. De locatie is goed te bereiken met het openbaar vervoer. 

Functieomschrijving

Als Administratief Medewerker Incasso sluit je aan bij een project voor de Gemeente Rotterdam waarbij je de uitvoering van administratieve werkzaamheden verzorgt op het gebied van invorderingen. Je hebt financieel inzicht en minimaal één jaar ervaring binnen de incassowereld. 

Reguliere invorderingswerkzaamheden

  • E-mail en telefonische afhandeling: Je beantwoordt e-mails en telefonische vragen over het invorderingsproces en belastingheffing. Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en kunt klantgericht werken;
  • Proactief Klantcontact: Je neemt actief contact op met klanten om hun betaalcapaciteit te bepalen en passende betalingsregelingen te treffen. Je hebt empathie en kunt financiële situaties goed inschatten;
  • Informatieverstrekking: Je informeert klanten over betaalmogelijkheden, invorderingsactiviteiten en lokale belastingen. Je beschikt over uitgebreide kennis van relevante belastingwet- en regelgeving;
  • Aanvragen en verzoeken: Je registreert en toetst verzoeken voor uitstel van betaling. Je hebt oog voor detail en bent administratief sterk;
  • Dwanginvorderingsposten: Je bewaakt en toetst de actualiteit van dwanginvorderingsposten, adviseert hierover en signaleert knelpunten. Je bent analytisch en oplossingsgericht.

Dwanginvordering

  • Terugmeldingen en bevelen: Je verwerkt terugmeldingen op dwangbevelen, hernieuwde bevelen en faillissementsuitspraken. Je bent nauwkeurig en kunt goed samenwerken met externe partijen zoals curatoren en bewindvoerders;
  • Voorbereiding beslagen: Je bereidt beslagen voor en handelt deze administratief af. Je hebt een goed organisatorisch vermogen;
  • Executietrajecten: Je bereidt executietrajecten voor de deurwaarder voor en handelt deze administratief af. Je bent proactief en kunt zelfstandig werken;
  • Oninbare voorstellen: Je bereidt voorstellen voor het afboeken van oninbare vorderingen. Je hebt inzicht in financiële administraties en kunt strategisch denken.

Kwijtschelding

  • Behandeling en registratie: Je behandelt en registreert kwijtscheldingsaanvragen en beroepen, controleert deze op juistheid en volledigheid en zorgt voor de administratieve afhandeling. Je bent nauwgezet en klantgericht.
Functie-eisen
  • Je bent fulltime 36 uur per week beschikbaar;
  • Je hebt minimaal één jaar ervaring binnen een soortgelijke Incasso functie;
  • Je beheerst zowel de Nederlandse taal als de Engelse taal in woord en geschrift.
Arbeidsvoorwaarden
  • Een bruto maandsalaris van €2800,- op basis van 36 uur;
  • Mogelijkheid tot (deels) thuiswerken; 
  • Een contract voor 6 maanden met kans op verlenging en overname door het bedrijf;
  • Reiskostenvergoeding €0,23 per kilometer of een volledige ov-vergoeding;
  • Directe opbouw van pensioen bij STIPP pensioen;
  • Leuke extra's zoals heerlijke lunches, gezellige borrels en reiskostenvergoeding;
  • 8,33% vakantiegeld;
  • 25 vakantiedagen per jaar.


Functie:administratief medewerker belastingen
Startdatum:03-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:VMBO/MAVO
Contracttype:Tijdelijk
Salaris:2800 – 2800
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Bergschenhoekkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de bergschenhoekkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Administratief Medewerker Invordering Olympia 03-06-2024

Bekijk ook andere vacatures